بروزرسانی نرم افزار ریحان2.4.0 - مرداد 1396


0
این بسته بروز رسانی شامل موارد زیر می باشد:
  1. امکان تعریف کالا و خدمات در زمان ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و فاکتور خرید
  2. تغییر روش تعریف شخص در زمان ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و فاکتور خرید
  3. تغییر نحوه انتخاب شخص در بخش های مختلف نرم افزار
  4. امکان وارد کردن اطلاعات مربوط به پاس کردن چک
  5. تغییر مرتب سازی پیش فرض لیست دریافت ها و پرداخت ها بر اساس تاریخ
  6. امکان انتخاب دفتر پیش فرض و گذر از مرحله انتخاب دفتر در ابتدای اجرای نرم افزار
  7. رفع مشکل حجیم شدن پایگاه داده با ویرایش اطلاعات دریافت ها و پرداخت ها
  8. اضافه شدن نسخه اولیه گزارش ریز مراودات مالی با اشخاص
 

1. امکان تعریف کالا و خدمات در زمان ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و فاکتور خرید


در نسخه های گذشته امکان تعریف کالا و خدمات جدید در حین ثبت فاکتور وجود نداشت و اگر می خواستید کالا و یا خدماتی را که در سیستم تعریف نشده فاکتور کنید، می بایست ابتدا از طریق صفحه «کالا وخدمات» آنها را تعریف و سپس اقدام به ثبت فاکتور می کردید.
در نسخه جدید مانند نسخه گذشته امکان جستجوی کالا و خدمات در زمان ثبت فاکتور بر اساس نام آن وجود دارد، با این تفاوت که در صورت تعریف نشده بودن کالا و خدمات در سیستم می توانید آنها را در همان فرم ایجاد کنید.

در کادر مشخص شده با وارد کردن قسمتی از نام کالا یا خدمات مورد می توانید عملیات جستجو را انجام دهید ، در صورت یافت شدن آن در سیستم می توانید با انتخاب آن به ادامه عملیات ثبت فاکتور بپردازید و در غیر این صورت پیام زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.



با کلیک بر روی این پیام و یا زدن دکمه Enter فرم تعریف کالا و خدمات برایتان بنمایش در می آید. 



بعد از پر کردن فرم و درخواست ثبت، کالا در ردیف مورد نظر نمایش داده خواهد شد.

 

2. تغییر روش تعریف شخص در زمان ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و فاکتور خرید


در نسخه های گذشته، در زمان ثبت فاکتور با تایپ نام شخص در قسمت خریدار/فروشنده، لیست اشخاص به صورت فیلتر شده نمایش داده می شد و در صورت یافت نشدن، شخصی جدید پش از ارسال در خواست ثبت فاکتور به صورت خودکار در سیستم تعریف می گردید و اطلاعات شخص ایجاد شده از طریق صفحه اشخاص قابل دسترسی نبود. در نسخه جدید افرادی که به این صورت در سیستم ایجاد شده اند با عنوان اشخاص متفرقه از طریق صفحه اشخاص و قسمت های مربوط به جستجوی اشخاص مشخص شده اند.

در صورتی که عملیات جستجوی شخص (با تایپ قسمتی از نام یا توضیحات شخص مورد نظر) نتیجه ای در بر نداشت، می توانید با کلیک بر روی دکمه «افزودن مشتری جدید»، شخص جدیدی را در سیستم ایجاد کنید.

* شخص متفرقه : صرفن بعنوان یک تگ (عنوان) برای مشخص کردن و دسته بندی اشخاص در نرم افزار می باشد و برای بر داشتن این تگ از روی شخص مورد نظر می توانید از طریق صفحه «اشخاص»، اطلاعات شخص مورد نظر را ویرایش کنید.


3. تغییر نحوه انتخاب شخص در بخش های مختلف نرم افزار


در نسخه جدید روش و کنترل انتخاب اشخاص در بخش های مختلف نرم افزار ( مانند: ثبت دریافت و پرداخت، صدور و دریافت چک ، ثبت بدهی و طلب ) تغییر کرده است. در ابتدای کلیک بر روی این کنترل لیستی محدود از افراد برای شما به نمایش در می آید که ممکن است شامل تمامی افراد تعریف شده در سیستم نباشد که با تایپ بخشی از نام شخص و یا توضیحات شخص، این لیست براساس فیلتر وارد شده بروز رسانی می شود.
اطلاعات نمایش داده شده در لیست از سه بخش تشکیل می شود:
  1. نام شخص: که به صورت پر رنگ نمایش داده می شود
  2. متفرقه یا اصلی بودن شخص: که با و یا بدون عنوان «(متفرقه)» مشخص می شود
  3. توضیحات شخص: که در زیرنام هر شخص در صورت وجود داشتن نمایش داده می شود
* نکته : در این بخش امکان تعریف شخص وجود ندارد



4. امکان وارد کردن اطلاعات مربوط به پاس کردن چک


در نسخه جدید در زمان پاس کردن چکهای صادره و دریافتی به جای گرفتن تایید پاس کردن چک، فرمی زیر نمایش داده می شود که به شما امکان مشخص کردن گروه دریافت/پرداخت، تاریخ پاس کردن چک و توضیحات مربوطه را می دهد.


5. تغییر مرتب سازی پیش فرض لیست دریافت ها و پرداخت ها بر اساس تاریخ


در نسخه های گذشته لیست دریافت و پرداخت به صورت پیش فرض بر اساس زمان ثبت دریافت ها و پرداخت ها در سیستم به جای تاریخ دریافت و پرداخت مرتب سازی و نمایش داده می شدند. 


6. امکان انتخاب دفتر پیش فرض و گذر از مرحله انتخاب دفتر در ابتدای اجرای نرم افزار


در ابتدای اجرای برنامه، فرم انتخاب دفتر برایتان نمایش داده می شود که به شما امکان انتخاب دفتر مورد نظرتان را می دهد. بدلیل تغییر به ندرت دفاتر و کار با دفتر جاری ( و یا نسخه های تک دفتره )، پنجره مورد نظر در بیشتر موارد اضافه کاری تلقی می شود. در نسخه جدید در زمان انتخاب دفتر گزینه ای با عنوان «انتخاب بعنوان دفتر پیش فرض» به این فرم اضافه شده است که انتخاب این گزینه قبل از انتخاب دفتر باعث می شود که در زمان بعدی اجرای برنامه، بدون نمایش فرم انتخاب دفتر و پرسش از شما، دفتر مورد نظر را برایتان نمایش دهد.

*نکته : در صورتی که بعد از انتخاب دفتر پیش فرض ، نیاز به تغییر دفتر داشتید می توانید با کلیک راست بر روی آیکون برنامه که کنار ساعت نمایش داده می شود، گزینه تغییر دفتر را انتخاب کنید. با این کار فرم انتخاب دفتر به نمایش در می آید.
 

7. رفع مشکل حجیم شدن پایگاه داده با ویرایش اطلاعات دریافت ها و پرداخت ها

 

8. اضافه شدن نسخه اولیه گزارش ریز مراودات مالی با اشخاص

در نسخه های گذشته در صفحه اشخاص، تنها لیست دریافت ها و پرداخت های شخص نمایش داده می شد. در این نسخه بخشی به نام «مراودات مالی» به صفحه اطلاعات اشخاص اضافه شده است که لیستی از تمامی مراودات مالی با شخص اعم از دریافت و پرداخت، بدهی و طلب، چک ( صادره، دریافتی و خرج شده) و خرید و فروش های انجام شده را بنمایش می گذارد. همچنین امکان تهیه خروجی از این اطلاعات در قالب فایل اکسل نیز وجود دارد ( کلیک بر روی آیکون ، بالا سمت چپ جدول )
 
1396/5/21 22:55 | مدیر سایت

ارسال پاسخ

قبل از ارسال مطلب باید وارد سایت شده باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک نمایید.
در صورتیکه هنوز در سایت ثبت نام نکرده اید اینجا کلیک نمایید.